Lokakuun koronatiedote

Hyvät harrastajat! Koronan toinen aalto nostaa päätään ja suosittelemme teitä kiinnittämään taas erityistä huomioita tiettyihin seikkoihin.

  1. Tule vain täysin terveenä treeneihin.

    Jopa lievät flunssan oireet tarkoittavat sitä, että on jäätävä kotiin. Tässä asiassa ei voi olla liian varovainen, ottaen huomioon nykyisen maailmantilanteen. Jos harrastaja tuntee sairastuneensa harjoitusten aikana, on hänen pysyttävä muista erillään ja poistuttava paikalta. Harjoituksiin saa palata vasta sitten, kun on ollut kaksi täysin oireetonta päivää.

  2. Mene koronatestiin, jos oireesi viittaavat koronaan.

    Arvion koronatestin tarpeellisuudesta voit tehdä Omaolo.fi-palvelussa, tai soittamalla Jyväskylän terveydenhuollon koronapuhelimeen 014 266 0133.

  3. Koronavilkku-sovellus

    Suosittelemme vahvasti kaikkia harrastajia lataamaan Koronavilkku-sovelluksen. Tällä tavoin jonkun altistuessa on mahdollista jäljittää tartuntaketjut ja tiedät myös itse, jos olet altistunut. Kaikenlaisessa altistumisessa välitön treenitauko, vaikka oireita ei olisi. Testauta itsesi, jos oireita ilmenee. Jos oireita ei ilmene ja tulos on negatiivinen, voit palata treeneihin. Jos sinulla on kuitenkin flunssan oireita, pysy pois treeneistä kunnes olet täysin terve lisäksi sen jälkeen 2 oireetonta päivää, vaikka koronatestin tulos olisi ollut negatiivinen.

  4. Ulkomaanmatkat

    Jos saavut ulkomailta, sinun on pidettävä kahden viikon karanteeni ennen treeneihin osallistumista, vaikka olisit oireeton.

  5. Keskiviikon Fundamentals ja Advanced tunnit yhdistetään 28.10. alkaen ja siirretään alkavaksi klo 19:00

    Salilla on kaksi pääkäyttäjää, Jyväskylän Muay Thai ja Fx Jiu Jitsu, ja keskiviikkona heidän peruskurssinsa menee päällekkäin hetkittäin meidän perusteiden ja kokeneiden tunnin kanssa. Vältämme ylimääräistä ja tarpeetonta kontaktia, kun siirrämme tuntimme myöhemmäksi.

  6. Huolehdi hyvästä hygieniasta

    Pese kätesi tai käytä käsidesiä aina salille saavuttuasi. Salilla pidetään siivoamalla yllä hyvää hygieniatasoa.

  7. Saavu ohjatulle tunnillesi korkeintaan 15min aikaisemmin.

    Näin vältämme liian suuria harrastamääriä pukuhuoneissa eli ylimääräistä, tarpeetonta kontaktia. Lähde myös ohjatulta tunnilta  viimeistään 15min kuluttua, sillä seuraavan tunnin harrastajat ovat pian saapumassa. Tunnin jälkeen ja ennen on mahdollista jäädä drillaamaan/sparraamaan, jos salilla ei ole mitään muuta käyttöä.